Na vašem soukromí nám záleží

Tyto webové stránky používají základní funkční cookie k zajištění svého správného fungování a sledovací cookie k pochopení toho, jak se stránkami pracujete. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s používáním cookies.

Podrobnější informace o tom, jak cookies zpracováváme, naleznete v našich Podmínkách ochrany osobních údajů.

Blog

Digitalizace a automatizace v naší logistice

19. 06. 2024
Logistika

Za posledních několik let došlo v TGS k výrazné změně logisticko-skladového procesu směrem k digitalizaci a automatizaci. Naším cílem bylo zautomatizovat věci, které děláme opakovaně a mít tak více kapacity na vás – naše zákazníky. 

Velkým impulsem pro změny byla implementace nového informačního systému v roce 2021. Tehdy jsme se rozhodli se softwarem změnit i související činnosti.

Od papíru k terminálům přímo na skladě

Do roku 2021 jsme si stále předávali podklady mezi logistikou a skladem v papírové podobě. Nově se podklady pro příjem a výdej zboží posílají už jen elektronicky přímo do pracovních terminálů ve skladu, což je vlastně něco jako mobilní telefon, který pracovník skladu nosí stále u sebe.

Tento terminál je vybaven i čtečkou čárových kódů a tak skladník dokáže načtením kódu rychle zkontrolovat, zda má v rukou to správné zboží. Odpadá únavná a zdlouhavá vizuální kontrola nápisů na zboží, která byla navíc spojená se značnou chybovostí.

V souvislosti s touto automatizací jsme se museli vypořádat s jedním nešvarem, obvyklým u výrobců nástrojů – unikátním složením čárového kódu u každého z nich. Museli jsme náš informační systém pomocí různých algoritmů naučit rozpoznávat čárové kódy různých výrobců.

Další velkou změnou bylo zavedení lokací – umístění zboží. Všechny šuplíky a regály mají nově svoje vlastní označení, jako je tomu například v Ikee a systém sám napovídá, na jakém místě se hledané zboží nachází. To vede k výraznému urychlení dohledávání zboží.

logistika       logistika1

Automatizace objednávek i výdeje nástrojů u zákazníků

U logistek jsme zase zautomatizovali systém zpracování zákaznických objednávek tak, aby u těch jednodušších nemusely vůbec zasahovat. Informační systém si je sám posouvá k dalšímu kroku. Nově se objednávka, která má disponibilní zboží, sama odesílá do skladu a po jejím zpracování se i automaticky vystaví faktura, kterou software automaticky odešle zákazníkovi.

Před lety jsme také naskočili do výdejních automatů, které používáme například pro konsignační sklady u zákazníků nebo pro celé tool managementy, kde máme na starost správu veškerých nástrojů používaných zákazníkem.  I tady jsme část činností zautomatizovali, například odesílání reportů a jejich vyřizování elektronickou cestou. 

Budoucnost možná patří robotům

Tímto stupněm automatizace u nás rozhodně nekončíme. Stále víc směřujeme k automatizaci činností, které jsou opakované a možná i otravné, abychom měli čas na ty opravdu speciální, nad kterými se musíme víc zamyslet. Aktuálně řešíme například automatické vystavování objednávek na dodavatele. 

Přemýšlíme také o robotizovaném skladu u nás v Mýtě, který by přijímal a vydával zboží bez zásahu člověka. Tam ale máme ještě kus cesty před sebou.

„Za posledních pár let jsme se posunuli opravdu hodně, i když to tak na první pohled nemusí úplně vypadat. Spoustu věcí jsme zautomatizovali a zdigitalizovali, takže nově zvládneme při stejném počtu lidí více činností.“

František Bušek, vedoucí logistiky

logistika3

 

Chtěli byste pracovat společně s námi?

Posouvat hranice ve strojírenství i svoje vlastní?

Prohlédnout volná pracovní místa

Přihlaste se k odběru a už vám nic neunikne. Nikdy.

katalog Katalog Objednat ServisServis Poptávka
Login