Na vašem soukromí nám záleží

Tyto webové stránky používají základní funkční cookie k zajištění svého správného fungování a sledovací cookie k pochopení toho, jak se stránkami pracujete. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s používáním cookies.

Podrobnější informace o tom, jak cookies zpracováváme, naleznete v našich Podmínkách ochrany osobních údajů.

Ze života TGS

Aplikační technici: Seznamte se s talenty pro efektivnější výrobu

22. 10. 2024
P1010371

Aplikační technici hrají klíčovou roli v optimalizaci výrobních procesů a zajištění efektivity. Jsou to odborníci, kteří spojují technické znalosti s praktickým uplatněním technologií, aby zajistili, že stroje a zařízení fungují efektivně a spolehlivě. Proč by každá firma měla uvažovat o zařazení aplikačního technika do svého týmu? Pár argumentů bychom měli.

Mají hluboké znalosti o produktech a technologiích, které firma používá, a mohou tedy mnohem efektivněji využívat dostupné nástroje a technologie, což vede ke zvýšení produktivity. V oblasti zákaznického servisu jsou odpovědní za školení uživatelů, zajištění hladkého nasazení technologií a poskytování technické podpory, čímž zvyšují spokojenost zákazníků a budují dlouhodobé vztahy. Hodnotí a analyzují existující procesy a identifikují oblasti, kde se lze zlepšit. Umí analyzovat data a přetvořit je v užitečné informace pro rozhodování, například při plánování strategií a investic. Jsou schopni rychle identifikovat a řešit technické problémy, což může firmě ušetřit nejen čas, ale také peníze. Nazvali bychom je takovými „multitalenty“ a my ve firmě máme dokonce tři. Rozhodli jsme se prozkoumat životy tří aplikačních techniků, abychom zjistili, co jejich práce obnáší a jaké výzvy i radosti tato profese přináší.

aplikaci

Luboš Masopust (50 let), vedoucí aplikačních techniků

  1. Jaká je primární náplň práce aplikačního technika?
    „Primární prací aplikačního technika je poskytování technické podpory prodeje strojů či nástrojů. Mezi další hlavní úkoly patří také vypracovávání technologických postupů, provádění časových studií a realizace kompletních technologických projektů.“

  2. Jaké jsou podle tebe největší výzvy, kterým obor aplikační techniky v současnosti čelí?
    „Podle mého názoru se jedná především o propojení obrábění s ostatními obory, jako je upínání a robotizace. Toto propojení je klíčové pro zvýšení efektivity a přesnosti výroby. Dále to zahrnuje i práci na nikdy se neopakujících projektech, které vyžadují flexibilitu a schopnost rychle reagovat na měnící se požadavky trhu.“

  3. Jak přistupuješ k plánování a řízení projektů ve svém týmu?
    „V současné době je to na trhu velký punk. I tak se snažím ve svém týmu přistupovat k plánování a řízení projektů jako k procesu, který vyžaduje flexibilitu a schopnost rychle reagovat na měnící se situace. Prioritizace projektů je pro nás klíčová, protože situace se často komplikuje a je nutné se vyrovnávat s dlouhodobými projekty, zatímco zároveň řešíme každodenní problémy našich zákazníků. Důležité je také šetřit čas, máme spousty přesouvání, musíme svou práci plánovat tak, abychom nebyli neefektivní.“

Jakub Kolář (35 let), aplikační technik

  1. Jaký byl největší technický problém, kterému jsi čelil, a jak jsi ho vyřešil?
    „Vždy se najde nějaký problém. Klíčové však je, jak se k němu člověk postaví a jak dokáže reagovat. Osobně jsem se setkal s různými výzvami, např. jsem řešil obrábění svařenců na portálových strojích s pojezdem v ose X = 9 metrů nebo frézování kotoučovou pilou pomocí robota, kde byla špatná stabilita. Dalším příkladem je miniaturní frézování tvrdokovu s nástroji o průměru 0,2 mm. Existuje mnoho technických problémů, které musí řešit nejen naši zákazníci, ale i my na dílně. Proto máme v TGS tým aplikačních techniků, kteří se těmito výzvami zabývají a nabízejí efektivní řešení.“

  2. Jak přistupuješ k požadavkům od zákazníků?
    „Nejdříve se důkladně seznámím se zadáním a požadavky od zákazníka. Poté je důležitá komunikace se zákazníkem, během které probereme technické možnosti a veškeré podklady k požadavku. Jakmile najdeme vhodné řešení, následuje schůzka, na které prezentuji konkrétní řešení. Pokud zákazníkovi náš návrh vyhovuje, následuje ukázka na našem showroomu, kde vše předvedeme na stroji. To může zahrnovat školení, poptávku technologie nebo pouze konzultaci. Jeden z posledních kroků může být například odladit technologii přímo na stroji zákazníka. Tím to však nekončí. Snažím se k zákazníkům přistupovat lidsky, udržovat s nimi pravidelný kontakt a poskytovat technickou podporu i po dokončení projektu.“

  3. Jaké máš cíle pro další profesní rozvoj?
    „Těžko říct. Láká mě obchod, konkrétně se zaměřením na prodej strojů. Zároveň chci pokračovat v práci technika. Kombinace obchodních a technických znalostí by mi umožnila efektivněji komunikovat s klienty a lépe porozumět jejich potřebám.“

Tomáš Houška (27 let), aplikační technik

  1. Jak se udržuješ v aktuálnosti s novinkami v oblasti obrábění?
    „Technologie obrábění jde velmi rychle vpřed. Snažím se být v obraze prostřednictvím účasti na tuzemských i zahraničních strojírenských veletrzích, spoluprací s dodavateli, čtením odborných článků a tím, že nás v největší míře udržují v kondici zákazníci, jejichž požadavky bývají často velmi specifické.“ 

  2. Jaké máš zkušenosti se školením uživatelů a podporou zákazníků?
    „Školení a technická podpora zákazníků je náš denní chléb. Mé předchozí zkušenosti se školením byly jen příležitostné, ale s přibývajícím časem stráveným v TGS a se zvyšujícím se počtem školení se mé dovednosti zlepšují. Každý zákazník je zvyklý pracovat jiným způsobem, a proto se snažíme co nejlépe pochopit jeho potřeby a tím zefektivnit jeho práci.“

  3. Jakým způsobem spolupracujete s dalšími odděleními v TGS?
    „TGS je barák plný nadšenců. Ti lidé to chtějí dělat, mají svou práci rádi. Naše spolupráce je přirozená – komunikujeme prostřednictvím zpráv a telefonátů během dne, někdy i v noci. Z toho spolupráce plyne automaticky. Jsme jeden tým, všichni máme stejný zájem.“

Všem jsme položili stejnou otázku: „Jak se liší práce při nasazování nové technologie nebo práce při testování u různých typů strojů, jako jsou Kitamura a Ibarmia? Všichni tři se shodli, že se jedná o odlišné typy strojů, a to nejen co do konstrukce, ale především díky rozdílným řídicím systémům. Každý z aplikačních techniků má své strojní portfolio, aby se primárně zaměřil na to své. Kitamura je známá jako precizní, rychlý a velmi přesný stroj, který má výhodu výměnných palet. Naopak Ibarmia se vyznačuje vysokou tuhostí a nabízí tak zákazníkům flexibilitu a univerzálnost. Oba stroje mají své výhody. Ibarmia disponuje větším prostorem pro upínání dílů, což usnadňuje manipulaci, například pomocí jeřábu. Kitamura, na druhé straně, nabízí systém se dvěma paletami – na jedné se obrábí, zatímco na druhé se upíná obrobek. Postup práce je přitom velmi podobný jako na kterémkoliv jiném NC stroji.

V současnosti máme na skladě připraveny dva konkrétní modely k okamžitému odběru: horizontální centrum s paletizací Kitamura HX300/400iG s řídicím systémem Arumatik-Mi a pětiosý stroj Ibarmia ZVH45/L1500D STAR s řídicím systémem Heidenhain TNC640. Investicí do strojů získáváte nejen kvalitní zařízení, ale i kompletní servis a podporu našeho skvělého týmu, který zajistí, že stroj bude fungovat přesně tak, jak má!

Chtěli byste pracovat společně s námi?

Posouvat hranice ve strojírenství i svoje vlastní?

Prohlédnout volná pracovní místa

Přihlaste se k odběru a už vám nic neunikne. Nikdy.

katalog Katalog Objednat ServisServis Poptávka
Login