Logistka Bára Kobíková: Některé požadavky jsou jak z jiného světa
Jednou z členek našeho 11členého logistického týmu je Barbora Kobíková. Spolu s kolegyněmi vyřizuje zákaznické objednávky i požadavky obchodníků na přepravu nástrojů. Možná i o vaši zásilku nástrojů se postarala právě Bára. Přečtěte si, co její práce obnáší.
Jak ses Báro dostala k logistice?
„K práci logistky jsem se dostala náhodou. Když jsem se stěhovala, hledala jsem práci v okolí a chtěla jsem pracovat v kanceláři. Našla jsem inzerát od TGS, neváhala jsem a hned jsem poslala životopis. Byť jsem dříve jako logistka nepracovala, jsou zde nějaké procesy a postupy, se kterými už mám zkušenosti z dřívějška, takže to pro mě úplně španělská vesnice není. Na druhou stranu, komunikace s obchoďáky na denní bázi pro mě novinkou určitě je."
Co obnáší práce logistky? Jak vypadá tvůj všední pracovní den?
„Je to hodně o komunikaci a zajišťování potřeb pro obchodníky a zákazníky a zároveň komunikace a zajišťování zboží od dodavatelů. Každý správný den začíná samozřejmě naší exkluzivní kávou.
Ráno si projdu doručené e-maily, zpracuji nějaké faktury a podobně. Vzhledem k tomu, že každý den vypadá trochu jinak, nelze přesně říct, jak takový den vypadá. Někdy je to více hovorů s obchodníky, někdy více komunikace s dodavateli a někdy zase trávím většinu času nad zpracováním různých objednávek, tiketů nebo faktur v Heliosu."
Co tě na práci v logistice baví nejvíc a co nejméně?
„Logistika rozhodně není nudná. Každý den se najde nějaký nevšední požadavek, nebo zádrhel, který je potřeba vyřešit. Na tom mě tedy asi nejméně baví to, když člověk neví kudy kam. Samozřejmě jsou úkony, které děláme většinou každý den a dají se brát jako stereotypní, na druhou stranu taková práce jde většinou hladce. Myslím, že na práci logistky je fajn, že člověk nikdy neví, co ho ten den čeká."
Jak probíhá komunikace s dodavateli nebo s obchodníky, které máš na starosti?
„Řekla bych, že s každým trochu jinak. Někdo rád řeší věci e-mailem, někdo zase telefonicky. U obchodníků je výhoda, že když potřebujete něco vyřešit, často se s nimi spojíte rychle. U dodavatelů je to horší, zvlášť u těch zahraničních, kdy se vám může stát, že se odpovědí dočkáte až za delší dobu. Takže bych řekla, že je to dost individuální, stejně jako u obchodníků, tak i u dodavatelů má asi každý své oblíbence."
Co si myslíš, že by měl umět, nebo jaké vlastnosti by měl mít člověk, který by tuhle práci chtěl dělat?
„Zjistila jsem, že je velmi důležitá odolnost vůči stresu. Samozřejmě je důležité si umět rozvrhnout práci podle toho, co je nejvíce důležité nebo co hoří, pečlivost a umět zachovat klidnou hlavu, když se to sejde a člověk neví co dřív a sype se mu vše na hlavu. Také je fajn si umět udělat ve své práci nějaký řád, aby člověk na něco nezapomněl, když je toho více najednou."
Co vše nového ses musela naučit v rámci své práce?
„Na prvním místě to je určitě práce s informačním systémem, který byl pro mě nový. Samozřejmě jsem se musela naučit co a jak funguje, v každé práci fungují tyto procesy trochu jinak. Ve strojírenství jsem se nikdy nepohybovala, ale ráda se přiučím novým věcem. Zpočátku to pro mě byla výzva, naučit se označení destiček nebo fréz mi chvilku trvalo."
Jaké byly tvé začátky v TGS?
„Prvních pár týdnů v TGS bylo poměrně krušných, chvilkami jsem měla pocit, že se takové množství informací a nových procesů nezvládnu naučit, ale kolegyně jsou skvělé a pomáhají mi do teď. Od začátku se mnou měly trpělivost, a i když jsem je zasypávala hromadou dotazů, byly tady pro mě a snažily se mi pomoct, za což jsem jim moc vděčná."
Musíš být stále na příjmu?
„Pracovní doba je do půl čtvrté. Samozřejmě pokud něco hoří, snažíme se to vyřešit i po pracovní době. Ale většinou v půl čtvrté končíme a snažím se si užít svůj volný čas. Nicméně pokud by šlo o otázku života a smrti, tak jsme schopni to řešit v jiném čase."
Máš nějaký vtipný nebo absurdní dotaz nebo požadavek od obchodníka či dodavatele?
„Nedávno se na nás dodavatel obrátil s žádostí o zpětné potvrzení dodacích termínů zásilek za celý uplynulý rok. Někdy mi zase přijdou požadavky od našich obchodníků jak z jiného světa. "
Přejeme mnoho dalších spokojených let v TGS!